7

Proč jsem nepodpořil aneb rozpočet města na rok 2008 díl 2.

V minulém díle jsem Vám ukázal skutečné investiční náklady města. Dnes pokračuji v komentování investic a svého důvodu „nepodpory“ rozpočtu. Pro osvěžení začínám tam, kde jsem minule končil.

Z grafu jednoznačně vyplývá (a to i po odečtu „investic“ zmiňovaných v minulém odstavci), že nadpoloviční většina všech investičních prostředků nejde do samotných letošních investic, ale do úhrady nákladů spojených se straými investicemi a do tvorby projektové dokumentace hrazené z dotací z EU.

S tou první částí nadpoloviční výše celkových investic – splátkami úvěrů - současné zastupitelstvo moc nenadělá. Ani já :))))). Je to prostě takové často nechtěné "dědictví" po minulém zastupitelstvu. Tryskní TRISTNÍ jsou pro mne z toho balíku "dědiství" samozřejmě splátky na jednoúčelovou halu, na kterou tehdejší (a vlastně i dnešní) vedení města nedokázalo sehnat ani korunu dotací a šlo do tohoto projektu „naslepo – ono to nějak dopadne“.

S tou druhou částí nadpoloviční výše celkových investic – prostředky na projektovou dokumentaci EU – mohlo současné zastupitelstvo něco udělat.

Většina zastupitelů však v této věci nebyla schopna překročit svoje stranické mantinely a osobní zájmy.

Prostě schválila, že se budou za miliony korun vypracovávat projekty na věci, u nichž je více než nejasná (nebo spíš nejistá) možnost získat potřebné finance z dotačních titulů EU o financování budoucích nákladů s jejich provozem spojených ani nemluvím.

Já osobně (a nebyl jsem sám) jsem viděl zaměření nákladů vynaložených na projektové dokumentace EU jiným směrem – na investice typu rekonstrukce majetku města - zateplení škol a školek (tepelně izolační okna , omítky,…), rekonstrukce topení, další opravy komunikací atd.

Tyto záměry  v hodnotách "bohužel" jen desítek milionů korun, by podle mého názoru měly v současné době větší smysl (do budoucna se jedná o návratné investice formou energetických i jiných úspor) i šanci na získání dotací (řekněme si na rovinu – doby často nesmyslného rozhazování peněz z EU získaných různými „lobisty“ skončily  - i samotná EU si již uvědomila nutnost rozumnějšího nakládání s prostředky).

Raději se tak budou vypracovávat architektonické studie a samotné projekty za milióny korun na investice v řádu stamiliónů typu „středisko názorné výuky“ za plánovaných 35 000 000,- Kč či v rámci  investic do „koupaliště“ třeba budovy winsurfingové školy, která nebude provozována městem.

Ale o tomhle jsem již zde, na těchto stránkách,  psal v minulosti.

Takže jeden z důvodů mé nepodpory rozpočtu na rok 2008 znáte – dle mého názoru špatně zaměřené investice do projektové dokumentace EU.

I když musím přiznat pravdu - tento bod bych ještě jakž takž skousnul.

Kdyby totiž proběhla skutečně otevřená diskuze nad tímto bodem, kde by se zastupitelé vyjádřili proč pro a nebo proč proti.

Debata, kde by se věcně (bez ohledu na stranickou příslušnost, koryta a vzájemné protislužby) diskutovalo o tom, kam zaměřit projektovou dokumentaci.

Zda megalomanské projekty s nejistou realizací a nákladovostí, ale za to s mediálním ohlasem (stříhání pásek, poklepávání kladívkem) nebo drobnosti (žádná mediální sláva – prostě všední samozřejmost), které budou šetřit peníze na doby co přijdou. 

A co by se mohlo stát po takové debatě ?

Prostě bych řekl – ano, většina argumentů podporujících „pro“, má něco do sebe a byť s nimi plně nesouhlasím, celkově rozpočet podpořím, protože většina zastupitelů vidí budoucnost v investicích města někde jinde než já.

Ale to se nestalo.

Diskuze nikde.

Jak jsem již řekl - koryta, protislužby a stranická disciplína zvítězila. Holt to je život. Nebo spíš politika bez ohledu na to, kde se „dělá“ – tam nahoře i tady dole.

Závažnějším důvody pro hlasování proti rozpočtu však byly především dva následující.

Prvním hlavní důvodem je paradoxně „vyrovnanost“ rozpočtu a ne jeho „přebytkovost“.

Prostě mi v něm chybí něco na způsob rezervního fondu, ze kterého se budou čerpat peníze na „kostlivce ve skříni“.

Jaké že kostlivce?

No třeba na zatím tiše doutnající a bublající „sanaci“ průserů v Městském bytovém podniku, s.r.o. . Protože již teď je jasné, že náklady na spíš než „kostlivce“ tak přesněji „hnijící mrtvoly“ tohohle typu půjdou do milionů.

A kde se na ně vezmou peníze, když je rozpočet vyrovnaný?

Ten druhým, pro mne ještě závažnějším, je protiprávní nakládaní s veřejným prostředky.

Představte si, že by kterákoliv vláda v této zemi zadala výstavbu kusu dálnice na základě obchodní smlouvy nějaké firmě – podnikatelskému subjektu - příkladem za cenu  jednoho milionu korun za kilometr. A pak by šoupla té samé firmě jednu miliardu jako veřejnou podporu  na tu samou věc - výstavbu dálnice. Ne na základě obchodní smlouvy ale nad rámec - vlastně jako dar. S logickým "zdůvodněním“: „Protože ta dálnice je potřeba.“

Věřte mi – kterákoliv opozice (ať už levá nebo pravá) by  ji za tohle „pověsila do průvanu" ale sakra sakra divokého.

Je prostě nemyslitelné, aby na jedné straně měl podnikatelský subjekt smlouvu na konkrétní věc a k tomu ještě dostával dotaci (veřejnou podporu) na na tutéž věc.

Ve vztahu veřejných prostředků k podnikatelským subjektům se jedná jednoznačně:

  1. o formu nedovolené podpory, která nedovoleně zvýhodňuje v možném případu konkurence jeden podnikatelský subjekt před druhými
  2. neoprávněné nakládání s veřejnými prostředky - nelze „platit“ dvakrát za jednu a tu samou službu.

A tohle bylo v rámci rozpočtu, přes mé upozornění, ponecháno a následně schváleno.

A ne pouze v jednom případě.

A tohle fakt nebudu schvalovat.

Ani omylem.

Jinak dobrou noc.

Vám všem.

Doopravdy všem.

Roman Krajči

PS.:

1) Ještě poznámka k průběhu a výsledku onoho zasedání.

Co mně fakt dokáže naštvat je fakt, že když jsem se později bavil s některými z té party co byla „pro“, řekli mi: „Já vím, že máš v lecčem pravdu, ale podpořit tě nemůžu, protože bych to s nima pak nevydržel“. Kdo to je s "nima" je Vám doufám jasné.

Co mně fakt dokáže naštvat je fakt, že když jsem obdržel na onom „schvalujícím“ zastupitelstvu zase veřejný „kartáč“ ve smyslu co mám pořád proti psímu útulku, přiběhl pak (samozřejmě po zasedání) za mnou jeden z účastníků jednání a omlouval se, že to, co jsem řekl, špatně pochopil a ptal se, jak mají tedy být správně poskytovány peníze obchodním společnostem. Samozřejmě jsem mu poradil, jak na to. Ale zároveň jsem si slíbil, že to bylo naposledy. Skutečně a doopravdy.

2) A na úplný závěr něco o velkých investičních očích a o tom jak se náš nejvyšší umí „zlobit“.

Ještě že ne na mě :))))))).


Výtah (podobný jako v LA Blesku) z MF Dnes  09.01.2008 - DAVID PŮLPÁN - Kraj Pardubický - str. 01

Zklamání. Unie dá městům méně

Starostové měst v Pardubickém kraji si stěžují, že evropských peněz je málo

Pardubice - Ve městech skončilo snění o nových kulturních domech, koupalištích a přestavěných náměstích postavených z evropských peněz. Ukázalo se, že zaklínání pomocí formulky „dotace z Evropské unie“ nefunguje.

Peněz z regionálního operačního programu je pro města příliš málo. Pomoc z Bruselu pravděpodobně získají spíše ti, kteří se budou držet hodně při zemi. A samozřejmě Pardubice, které mají už dopředu jistou půlmiliardu. Například na dotace pro rozvoj měst v Pardubickém kraji připadá v prvním kole něco kolem 300 milionů korun. Kdyby si třeba Litomyšl dopřála vysněný nový plavecký areál za více než 120 milionů korun, na ostatní by nezbylo skoro nic.

Modernizace bazénu v Poličce zůstane v šuplíku „Jsme zklamaní, že těch peněz je tak málo. Tušíme, že bude obrovský převis a obrovské rozčarování,“ řekl starosta Poličky Jaroslav Martinů.Modernizace krytého bazénu v Poličce za 60 až 100 milionů tak nemá velkou šanci a zatím zůstane v šuplíku. Polička se pokusí získat 50 milionů na rekonstrukci náměstí, ale i to je zřejmě příliš velké sousto. „Máme ještě projekt komunikačního napojení na průmyslovou zónu za 20 milionů,“ řekl Martinů.

Lanškroun chtěl zase získat 80 milionů korun na spolkový dům. Ve chvíli, kdy na jedno město připadá, pokud jde o podporu rozvoje měst, zhruba dvacet milionů korun, je to v podstatě utopie. „Je to tak se vším, nejdříve velký humbuk kolem evropských dotací, a když dojde na věc, peněz je málo,“ zlobí se starosta Lanškrouna Martin Košťál. Lanškroun chce získat dotaci na podporu cestovního ruchu pro nové koupaliště. Cena? 120 až 180 milionů. Vedoucí odboru strategického rozvoje Pardubického kraje Pavel Kalivoda ovšem tvrdí, že starostové už dlouho dopředu věděli, že peněz bude málo, a měli s tím počítat. „Upozorňovali jsme je na to. Když si někdo připraví stomilionový projekt, těžko může očekávat, že uspěje, to by musel přinést pro celou oblast skutečně významný efekt,“ uvedl.

Na první pohled je více než 18 miliard pro oblast Libereckého, Hradeckého a Pardubického kraje dost. Jenže pro jeden kraj zbude třetina, půl miliardy z toho dostanou Pardubice, více než dvě miliardy využije Pardubický kraj. Zbylé peníze se navíc rozdělí do různých dotačních titulů. V každém kole se nabízí jen část peněz určených na léta 2007 -2013.

Svitavy se rozhodly nemít velké oči. „Připravujeme projekty, které budou akceptovat reálné možnosti. Odhadujeme, že získat více než 40 milionů korun by byl velký úspěch,“ řekl starosta Svitav Jiří Brýdl. Tamní město chce s pomocí peněz Evropské unie vybudovat pěší zónu ve Wolkerově aleji a zahájit přestavbu atletického stadionu.

 

 

 


Více článků k tématu aneb Kam dál?


Bulvár pro pocestné

Habermann

24 III 2008

Dobrý den,
není mi známo zda o tom víte, že Město Lanškroun vlastní přes 40,000.000,-Kč v akciích společnosti Vodovody a kanalizace a.s. Jablonné nad Orlicí.
Dále mi taktéž není známo, zda je vám známo, že tato společnost se zřejmě nachází v existenční krizi.
Bylo by zajímavé, jak bude řešit evtl. exekuci na VAK Město Lanškroun. Bylo by taktéž zajímavé z jakých zdrojů?
Zde Link z vysílání ČT ze dne 10.03.2008:
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10.03.2008/208452801240010-21:45-1-reporteri-ct.html

Lada Sitová

28 I 2008

Pane Schembero, ten člověk se mnou odmítl komunikovat. Proto jsem se rozhodla, že se mu nebudu vnucovat a vyřeším to jinak. Myslím, že jsem se zachovala velmi mírně, když jsem pouze uvedla zpřesňující fakta. (Nyní pár vět jako reakce na příspěvek pana HB:) A na těch číslech v souvislosti s automaty také trvám, dodala mi je vedoucí finančního odboru. Nevím, jak může pravda někoho poškodit. A dr. Růžičku pan K.E. vůbec nenapadl, napsal pouze, že až nyní, kdy je zastupitelem na ML, má obavy o lanškrounské zdravotnictví. (Příkladem napadení může být článek majitele tohoto webu o článku pana .E., tomu se mírný článek pana K.E. skutečně neblížil.)__Pokud by LL byly bulvár, využily by situaci a ta sprostá komunikace pana zastupitele by šla na první stranu, aby prodala číslo.

28 I 2008

Pane Vacek, podělte se s námi o komunistické famílii paní S., třeba bude nové téma :-)

Hynek Brýdl

28 I 2008

LS 28.1.2008 8:52:41 - Na tohle už budu reagovat: 1) Anonym K. E. napadal MUDr. Růžičku. Nejednalo se o žádné „zevšeobecnění“, ale o naprostou dezinformaci. To musí LS vědět! ___ 2) Na číslech, která jsem napsal do svého článku trvám. LS svým „upřesněním“ mé sdělení poškodila. ___ Možná to bude znít zvláštně, ale přesto, že jsem obecně proti „nápravným komentářům“, za tento Vám paní Sitová DĚKUJI! ___ BTW: Chápu, že LS už nechce s tím hulvátem, co ji vypíná, mít nic společného, ale vrtá mi hlavou k čemu je v LL ten František?!? :-)

Milan Schembera

28 I 2008

Paní Sitová, jistě ale existují i jiné komunikační kanály než zdejší diskuze nebo e-mail. Co třeba telefon nebo osobní návštěva?

Lada Sitová

28 I 2008

Pane Krajči, bylo požadavkem opopzice, aby se rozpočet schvaloval už v prosinci. Věnovala tomu spousta lidí spoustu energie. Odložení na leden by bylo výsměchem. Vnímala jsem to pouze jako další z řady zdržovacích taktik. A patrně nejen já.

Lada Sitová

28 I 2008

Pane Schembero, jak jsem napsala, své reakce minimalizuji. Jak už jsem napsala, názory pana K.E. mi nepřipadaly nijak vyloženě chybné, jen trochu zevšeobecňující. Na to má jako pozorovatel zvnějšku nárok. Našli se lidé, kteří je shledali naopak hroznými, a ti reagovali (jak do LL, tak sem na web). V případě čísla 2 to bylo trochu jinak. Ten článek se zmanipulovaným číselným údajem napsal zastupitel města. Běžně bych třeba s pisatelem komunikovala a upozornila na chybu, aby si ji mohl opravit sám. Z jiné diskuse zde na ML ale jistě víte, že pisatel byl v následné mailové korespondenci vulgární a nakonec si nastavil moji adresu jako odmítanou. Takže jsem vlastně byla nucena zvolit jiné řešení...

Roman Krajči

28 I 2008


Paní Sitová - jen krátce k Vaší poslední reakci na můj příspěvek._______ Znovu Vám vysvětluji, že co se týká případných změn v rozpočtu při jednání zastupitelstva nebylo nutno schvalovat ho ihned, ale mohlo se nad ním vesele diskutovat a klidně schválit až v lednu - po zpracování či nezapracování podnětů od zastupitelů._____Ve FV výboru jsem svůj postoj k jeho náplni a práci jednoznačně a jednou provždy vysvětlil - kam mne pošlou, tam půjdu a budu kontrolovat. Takže rozhodně nemíním jeho práci bojkotovat____ Ke zmiňovanému slibu - budu opravovat chyby - ne svou prací či svých známých v oboru práva soustavně nahrazovat neschopnost odpovědných. To by jste po mě, jako po opozici, přece ani nemohla chtít. To opozice nedělá, aby pracovala za vládu.______ Ke krácení informací v LA Blesku -já sám osobně považuji za zajímavější informaci, že starostové měst byli upozornění, že peněz na megalomenské projekty bude o hodně méně než doufali. O tom, co kde chtějí se totiž píše pořád.

Milan Schembera

27 I 2008

Díky, že jste mi nahrála na smeč, protože teď mám opravdu důvod se zeptat: Proč jste tedy úplně stejně neuvedla "na pravou míru" ty "zavádějící argumenty" anonyma K.E.? To mi totiž hlava nebere.... Jistě by kvůli Vašemu osvětlení v tomto případě "nebyly Listy dvojnásob tlusté".

Lada Sitová

27 I 2008

Pane Schembero, děkuji za názor. Myslím, že ke všemu rozhodně poslední slovo nemám. (To by musely být Listy dvojnásob tlusté.) Reaguji opravdu minimálně často, Byla jsem až překvapená, když jsem procházela minulý ročník a skoro nic jsem nenašla, protože okolo toho mála bylo až neskutečně humbuku... I tentokrát jsem se dost dlouho rozmýšlela, zda a jak reagovat, ale bylo tam opravdu potřeba několik upřesnění. Třeba to uvedené číslo k propadu peněz za automaty bylo skutečně zavádějící. Já jsem si tu výši ověřila na FO. Také jsem zavolala na novou rehabilitaci a myslím, že to sdělení o smlouvách s pojišťovnami je zajímavé. Asi na to téma připravíme samostatný informativní článek. Mimochodem, rozsah mého článku rozhodně nebyl nepřiměřeně větší, než toho, na který reagoval. Takže jsem vyhověla i "dobrým radám" z návodného letáku...

Milan Schembera

27 I 2008

Odbočím: Paní Sitová, mně ten Váš "nápravný komentář" v posledních LL připadal "hloupý" z těchto důvodů: Za prvé jste veřejně dala za pravdu Hynkovi v tom, že musíte mít ke všemu poslední (a to "správné") slovo. Je zajímavé, že jste podobným způsobem nerozebrala komentář (pro nás) anonyma K.E.... Za druhé mi nepřijde košer, že takto zneužíváte svého postavení zastupitelky a zároveň redaktorky LL, na které město přispívá. I kdyby Hynek napsal, že "Císařpán je vůl a sraly na něj mouchy", měla jste k tomu stejným způsobem napsat, že názor nemusí vyjadřovat názor redakce a basta.... Za třetí mi připadne, že máte čtenáře LL za hlupáky, kteří si neumí udělat svůj vlastní názor a Vy máte nutkání je v tom "opozičním" případě "vodit za ručičku". ... Vám to asi nepřipadne, neb přes klapky na očích nedokážete domyslet, že by to někdy mohlo být pro Vás i kontraproduktivní.... Jak jinak si to mám vysvětlit, že jste na článek K.E. nereagovala v podobném duchu? Výmluvy na omezené místo v LL neberu, to je pseudoargument. Uvědomte si, že LL jsou Lanškrounské Listy, nikoli "Radniční Listy" a Vy nejste politruk. That`s all folks.

Lada Sitová

26 I 2008

Pane Vacku, já Vás kupodivu z Tesly ani odjinud neznám. Asi pro město nebo místní sportovní či kulturní organizace a spolky nic neděláte, jinak by mi to jméno bylo povědomé... Nechápu, na co ve svých větách narážíte. Nikdy jsem nebyla v žádné straně. Nevím, jaký prospěch bych měla mít ze své práce pro město, kterou nazýváte přisluhováním. A už vůbec nechápu, proč by měl někdo požadovat mou výměnu.

Jan Vacek

26 I 2008

Paní Lado dnes jsem si přečetl LListy ale jsem v šoku z vašich demagogií. Znám Vaši komunistickou familii už z tesly a vidím že jste se vůbec nezměnila. Odkud jde prospěch tam budete přisluhovat jako za starých časů. Jen tak mimochodem váš zaměstnavatel bývalý velký komunista si nyní hraje na ODS. Divím se že zastupitelé nepožadují Vaši výměnu.

Lada Sitová

25 I 2008

Pane Krajči, jsem ráda, že jsme se dozvěděli, že některé návrhy na změny jste podal a že některé z nich se dokonce promítly. A jsem velmi ráda, že říkáte, že i na jednání několik dní předem je málo času na změny. Tím spíš přímo na jednání. Teď je času do dalšího rozpočtu dost a já doufám, že jako člen finančního výboru nedodržíte svou výhrůžku z textu, že byste radil skutečně naposledy. To jste snad skutečně nemohl myslet vážně.... ___ Článek jsem krátila přesně na určitý prostor, přičemž jsem považovala za zajímavější tam nechat ukázky toho, co chtějí v jiných městech. Každý zájemce si podle uvedeného data může vyhledat plné znění v archivu MFD na internetu.

Roman Krajči

25 I 2008

Paní Sitová. Pro upřesnění Vašeho předchozího příspěvku_______Finanční výbor projednával rozpočet na 2x. Na druhém projednávání jsem skutečně nebyl. Prostě pracovní povinnosti mi to neumožnily. O tom, že kdybych na onom zasedání přednesl své připomínky a že by byl čas je eventuálně zapracovat pochybuji – finanční výbor se sešel necelé dva dny před projednávání rozpočtu v zastupitelstvu města to je dost málo času na jakékoliv změny. ________Nevím jak Vy osobně jste se věnovala studiu rozpočtu, ale já celkem podrobně. Své některé připomínky a návrhů jsem před zasedáním finančního výboru a následně ZM přednesl příslušným pracovníkům, podílejícím se na rozpočtu a některé z těchto některých připomínek a návrhu se dokonce v rozpočtu promítly. Zároveň jsem byl upozorněn a bylo mi vysvětleno, že některé z nich nejsou z technických důvodů realizovatelné, což jsem s povděkem za vysvětlení kvitoval. To, že jsem tyto své některé návrhy nepřednesl na FV bylo způsobeno tím, že _____ a) řešil jsem konkrétní věci s příslušnými odpovědnými pracovníky města, podílejícími se na tvorbě rozpočtu, což je podle mne mnohem efektivnější ______b) jsem si nebyl jistý, zda je vůbec ve FV vůle se tímto zabývat, protože na jednom z posledních zasedání FV jsme se nevěnovali většinově tomu, co má finanční výbor na starosti (především kontrola hospodaření města), ale obsahu těchto internetových stránek a tomu, co zde já, jako soukromá osoba, píši. Věru zvláštní náplň pracovního jednání podle mne „celkem“ důležitého výboru. _____Nikde není řečeno, že rozpočet se musí projednat a schválit na jednom zasedání ZM. Já jsem dokonce v rámci FV navrhoval (stejně tak i vedoucí FV) veřejné věcné projednávání (diskuze zastupitelů nad navrhovaným rozpočtem a navrhovanými změnami a hledání společného konsensu) v listopadu či začátkem prosince a následně na dalším zasedání ZM o rozpočtu případně upraveném o dohodnuté změny hlasovat. Tento můj návrh však skončil tam, kde končí většina mých podnětů - dnes mám dobrou náladu, takže to místo skutečně nebudu upřesňovat._________K dvojímu placení – je vidno, že stále nechápete základy systému nakládání z veřejnými prostředky. Já jsem ve svém článku nemluvil o přímém dvojím uhrazení služby (tím myslím ty Vaše X), ale o skryté podpoře, která je prováděna formou platby za služby a současnou veřejnou podporou. A to vše ještě navíc soukromému podnikatelskému subjektu, založenému za účelem zisku, protože za jiným účelem nemůže být ani založen – na jiné, neziskové účely jsou zakládána občanská sdružení, nadace a podobně. Proto se jim obecně říká „neziskovky“_________ K vynechané větě – ta v mém článku není vůbec zdůrazněna a ani ji nepovažuji za důležitou. Nevím, a pana Půlpána kvůli tomu nebudu otravovat, zda se týkala Lanškrouna nebo někoho jiného. Zdůraznil jsem však – a toho jste si asi nepovšimla - jinou větu, která je mnohem zajímavější: ____„Vedoucí odboru strategického rozvoje Pardubického kraje Pavel Kalivoda ovšem tvrdí, že starostové už dlouho dopředu věděli, že peněz bude málo, a měli s tím počítat. „Upozorňovali jsme je na to. Když si někdo připraví stomilionový projekt, těžko může očekávat, že uspěje, to by musel přinést pro celou oblast skutečně významný efekt,“ uvedl.“ ______Tato věta se v tom Vašem „výstřihu“ jaksi neobjevila – že by se nehodila? Nebo jste ji nezveřejnili proto, že vedoucí odboru strategického rozvoje Pardubického kraje Pavel Kalivoda lže a že vedení našeho města nebylo o tom, že peněz zas „tolik“ nebude, informováno? Nebo jen proto, že se její význam jaksi shoduje s tím co zde říkám celou dobu existence tohoto webu? Že časy megalomanských projektů jsou pryč?

Lada Sitová

24 I 2008

Pane Krajči, rozpočet se diskutoval před jednáním ZM i na finančním výboru, kterého jste členem. Na tom výboru by jistě bylo vhodné poukázat konkrétně na některé problémy a navrhnout řešení. Byl by čas něco upravit. Proč jste to neudělal? Pokud vím, tak jste chyběl, ale nezlobte se, to zavánělo trochu alibismem (podobným, jako když jste odmítl jít do RM). Navíc finanční výbor se schází dost často, možná jste tam některé Vaše návrhy mohli probrat už v době od schválení minulého rozpočtu do probírání toho letošního. Myslím, že právě od toho tyto iniciativní a poradní orgány jsou. ___ Přímo na ZM je už docela pozdě požadovat "nápravu", zavání mi to spíše divadlem (vzpomeňme na "módu", kdy se za některé výroky i tleskalo), než upřímnou snahou o řešení. Sám přece říkáte, že jste se setkal s nepochopením toho, co chcete svým vystoupením říci. Navrhuji: zkuste si to vyříkat na finančním výboru. Příští rozpočet se má schvalovat už za necelých 11 měsíců... Zkuste prosadit to leccos, v čem máte pravdu. Nebo to bez "potlesku na otevřené scéně" nepůjde?___ Co mi chybí v celkem dobrém popisu Vašich názorů, je nekonkrétnost. Mluvíte o dvojím placení za stejnou službu a nepíšete za kterou. Za konkrétní bych považovala sdělení: na službu jménem Z jsou prokazatelné náklady X. A ony jsou ve výši X1 placeny v položce E a ve výši X2 v položce F. X1 + X2 jsou v součtu rovny dvojnásobku nákladů X. Zatímco pokud by byly placeny částkami X1 a X2, ale jejich součet nedosahoval ani výše X, to by nebyl průšvih, jen zbytečně složitě napsaný rozpočet, který by se dal na základe takového upozornění zjednodušit... ___ Pokud se týče citace článku z MFD, použil jste mj. i mnou při krácení vynechanou větu: "Lanškroun chce získat dotaci na podporu cestovního ruchu pro nové koupaliště. Cena? 120 až 180 milionů." z kontextu článku vyplývá, že jde o překlep v názvu města, podle mého názoru šlo o výše zmíněnou Litomyšl. Sám dobře víte, že v projektu odhadovaná cena koupaliště (odkaz na městské stránky už byl v jedné z minulých diskusí) je cca 40 mil., součet všech vybraných projektů v oblasti rybníků (které by se měly dělat v pořadí dle schválených priorit, což znamená, že na ty s vyššími prioritami dost těžko v dohledné době dojde) je cca 100 mil., což s částkou uvedenou v článku nekoresponduje.


vydává: roman fantozzi krajči • vychází v nákladu minimálně 10.000.000 výtisků • všechna práva vyhrazena
sazba a programování: schembera.cz • tisk: grafické studio 555 • kontakt: info@romankrajci.cz