7

Kdy (či kde) je každá Rada drahá aneb poslední rozloučení.

Pro ty, co nevědí - zítra je slavnostní den. Bude probíhat poslední veřejné zasedání stávajících zastupitelů. Těším se na něj ze dvou důvodů. Za prvé - bude společné focení. Stávající zastupitelky a zastupitelé se vyfiknou a udělají si spolu poslední společné foto. A druhá věc, proč ...

... se na něj doopravdy těším, je, že se zase poněkud více vyprofilují osobní postoje stávajících zastupitelů - jejich skutečný vztah k moci versus vztah k Lanškrounu.

Přemýšlím, jestli se nebudou třeba chovat jako končící ministři. Pamatujete si snad dobře, jak před pár měsíci v poslední chvíli tito "končící" lidé prodávali "výhodně" majetek a jiný zase nevýhodně kupovali, podepisovali jmenování kamarádů, odvolávání nepřátel a to vše se slovy - náš mandát platí až do jmenování nové vlády, proto můžeme dělat vše z toho, co činíme. A navíc - vše přece činíme ne ve svůj prospěch, ale ve pospěch Vás, lidu.

Jsem proto zvědav, zda i naši současní zastupitelé budou mít tu "odvahu" ještě hlasovat o  věcech, které budou časově dalekosáhle přesahovat jejich stávající mandát.

Rozhodovat o věcech, jejichž důsledky či následky ponese především nové zastupitelstvo.

Samozřejmě, že někdo může namítnout (a namítne), že se rozhodovat musí, že se nedá nerozhodovat. Protože s ohledem na budoucnost a nové zastupitelstvo by vlastně to stávající nemohlo rozhodovat o ničem.

Souhlasím s touhle připomínkou.

Jen prostě podotýkám, že strategická rozhodnutí - dlouhodobá s velkým finančním dopadem na město - by neměli dělat zastupitelé na své poslední schůzi již vzhledem k tomu, že mnoho z nich do budoucna nekandiduje. A tím se de facto zbavuje zodpovědnosti.

Ale dost moralizování. Pojďme se trochu bavit, pojďme se trochu strašit. Pojďme se podívat, co naše Rada města za posledních pár měsíců posoudila a často i připravila ke schválení našim stávajícím zastupitelům.


VÝTAH Z USNESENÍ  Rady města Lanškroun dne 26. 6. 2006

539/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí společný nesouhlas občanských sdružení MůjLanškroun a Klub angažovaných - Lanškroun (čj. 14724/2006/PRA-196/Sv ze dne 12.06.2006) s úmyslem města prodat pozemky po stávající tržnici a další pozemky v této lokalitě: část p.p.č. 200, st.p.č. 525/1, st.p.č. 525/2, st.p.č. 525/3, st.p.č. 525/4, p.p.č. 199/1, p.p.č. 199/2, p.p.č. 195/1, st.p.č. 524 a část p.p.č. 3669/18, vše v k. ú. Lanškroun a konstatuje že pro zrušení usnesení rady města č. 404/2006 ze dne 29.05.2006 neshledala důvod.

- jó, holt všichni mají nějaký názor. My si myslíme a tvrdíme - nebourat, neprodávat. Jiní si myslí opak.  Hádejte, kdo má pravdu? *1


548/2006 Rada města Lanškroun projednala podnět Římskokatolické farnosti - Děkanství Lanškroun (čj. 1546/2006/SEK ze dne 20.06.2006) a dalších subjektů sídlících na nám. A. Jiráska k zpřísnění kontrol mladistvých, kteří nedodržují veřejný pořádek na uvedeném prostranství a ukládá řediteli společnosti Technické služby Lanškroun, s. r. o. a veliteli městské policie provést příslušná opatření a na jednání rady města 28.08.2006 předložit zprávy o splnění tohoto úkolu.

- až Vám bude někdo dělat bodel u baráku (třeba opilci z hospod či heren), víte jak máte postupovat. Podat podnět. Pak to bude už jenom "svištět".  Hynku - co ty na to? Dobrý návod - ne? Aspoň nebudeš nikomu muset v noci či k ránu volat domů, co s tím .


549/2006 Rada města Lanškroun jako orgán příslušný rozhodovat ve věcech obce jako jediného společníka obchodní společnosti podle ustanovení § 102 odst. 2 písm. c) zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, schvaluje strategii rozvoje společnosti Městský bytový podnik Lanškroun, s. r. o. pro období 2006 - 2010 dle přílohy čj. 13694/2006/SEK ze dne 31.05.2006.

- takže už nejen Bůh ale i Rada ví, kam městský bytový podnik směřuje. My to prý snad raději ani vědět nechceme.


VÝTAH Z USNESENÍ Rady města Lanškroun dne 12. 7. 2006


564/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí zadání pro zpracování projektové dokumentace k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení SPOLKOVÉHO DOMU na Pivovarském náměstí, v místě bývalých "ležáckých sklepů".

- mám rád tajemství. Vy také? Necháme se překvapit, co tam za pár desítek milionů (40 - 50 jenom údajně stavba ) vyroste? Nebo budeme mít možnost o tom i diskutovat? S těmi, co zadání vymýšlí? Nevíte, kdo to je? 


 


VÝTAH Z USNESENÍ Rady města Lanškroun dne 10. 8. 2006

585/2006 Rada města Lanškroun rozhodla přidělit veřejnou zakázku malého rozsahu § 12, odst. 6 zadanou dle § 18 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách - zpracování projektové dokumentace stavby "Vzdělávací a školící centrum Lanškroun - Spolkový dům" projekční firmě BKN s.r.o. Vysoké Mýto za podmínek uvedených v nabídce dle přílohy čj. 19138/2006/SEK ze dne 08.08.2006.

- že by bylo již definitivně rozhodnuto? O nás? Bez nás? Žádná diskuze s veřejností o tom, co by mohlo být součástí "Spolkového domu" ? A za naše peníze? Blahopřeji.


586/2006 Rada města Lanškroun rozhodla o ustanovení pracovní skupiny pro přípravu koncepce využití spolkového domu ve složení: předseda - Doc. Ing. Maixner,CSc., tajemník - pí Krejčová, členové - Mgr. Resler, MgA. Kokeš, Ing. Kohout a Mgr. Krátká.

- "Sním či bdím?" - věta z Mrazíka přesně vystihuje můj stav po přečtení tohoto usnesení. Teď už tomu totiž vůbec nerozumím - zadání projektu už je, projektová dokumentace je už zadána k vytvoření a my teď teprve sestavujeme partu a jdeme vymýšlet jak Spolkový dům využít?


VÝTAH Z USNESENÍ  Rady města Lanškroun dne 28. 8. 2006


663/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí závěry a připomínky jednání komise pro kulturu a cestovní ruch ze dne 17.08.2006 (čj.20574/2006/SEK ze dne23.08.2006) ke studii Možnosti rozvoje území Lanškrounské rybníky.

- a já myslel, že za nás všechno vymyslí Redea. Sakra, vždyť za to má dostat 180 000,- Kč, tak proč se tím zabývá komise pro kulturu a cestovní ruch. No uvidíme na zámku . Víte o tom, že  4.10. k tomu na něm bude prezentace co se dá dělat s okolím rybníka?


668/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí informaci (čj. 20332/2006/SEK ze dne 21.08.2006) 2. místostarosty o provedeném průzkumu o lokálních informačních televizních programech v okolních městech a ukládá vedoucí finančního odboru zařadit do návrhu rozpočtu roku 2007 částku 360.000,-Kč na provoz infokanálu.

- tak to je "ostré". To je těžká konkurence pro můj web. Informace z radnice až do domu a rovnou do naší televize. Vypadá to, že už ani nebudu muset chodit na zastupitelstvo. Hodím sebou v teplákách na gauč, vezmu tláču, zapnu bednu a budu si v klidu nadávat doma. Tak tomu říkám pokrok. Doufám, že bude radnice v rámci nové televizní tvorby vyvíjet i vlastní pořady. Když tak přemýšlím, jsem klidně ochoten se ujmout natáčení našich vlastních lanškrounských pořadů typu "Na vlastní oči". Už se vidím v roli investigativního novináře. Jak pátrám po nekalostech v Lanškrouně. Ale teď si uvědomuji - co my, kteří kabelovku nemáme? Jedině na Internet!!! A máš to ZADARMO. Teda skoro.


675/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí dopis čj. 19664/2006/SEK ze dne 14.08.2006 a stanovisko Ministerstva vnitra ve věci kompetence zastupitelstva k rozhodování o peněžním postihu členů zastupitelstva čj. OKD - 1382/2-2006 ze dne 09.08.2006.

- Ha. Že by kauza dotace (a následný finanční postih) neskočila? No abych pravdu řekl - spíš jsem čekal trestní oznámení než stanoviska Ministerstva. Nebo že by za tím bylo víc? Že by se zjišťovalo, zda někdo třeba může být i postižen za škodu způsobenou městu?


682/2006 Rada města Lanškroun projednala žádost občanského sdružení MůjLanškroun (čj. 19951/2006/SEK ze dne 16.08.2006) o poskytnutí informací a ukládá tajemníkovi poskytnout žadatelům informace požadované v příloze žádosti.

- Óóóóóóóóóóóóó. Tak tohle mne pobavilo. Líbí se mi to jejich rozhodování: "My sice víme, že musíme podle zákona informace vydat bez jakéhokoliv omezení, ale přesto si o tom chceme alespoň papírově rozhodnout a ukázat tím, jak jsme důležití. A vůbec nevadí, že o tom nemáme co rozhodovat. Že nám to nepřísluší. Ale aspoň žadatele - občany jedny rejpavé - namíchneme. A hlavně poskytnutí informace tak trochu pozdržíme. "


Výtah z usnesení rady města ze dne 11.09.2006


689/2006 Rada města Lanškroun doporučuje zastupitelstvu města delegovat dle § 102 odst. (2) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, radě města oprávnění schvalovat vnější rozpočtové změny, které vyplývají z již dříve schválených finančních údajů a jejichž náplň vzhledem k účelovosti a stanoveným podmínkám již nemůže svým rozhodnutím zastupitelstvo města změnit. Dále doporučuje zastupitelstvu delegovat radě města oprávnění schvalovat vnitřní rozpočtové změny na poskytované dotace a příspěvky v rámci veřejné podpory, o kterých může rozhodovat v souladu s § 102 odst. (3) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, s tím, že takto provedené rozpočtové změny budou zastupitelstvu města dány na vědomí při nejbližším jednání.

- doporučuji delegovat všechny práva zastupitelů na Radu města. Pak se výrazně usnadní rozhodování zastupitelů, protože pak už budou jenom vše brát na vědomí a čekat na přestávku při zasedání, aby si dali kafíčko a bagetku.  Není potom ještě jednodušší a lepší zvolit přímo jednoho jediného osvíceného diktátora či monarchu, aby si ušetřila práci i Rada města? Já vím, nejde to. Za prvé - zákon to prostě neumožňuje. Jednoznačně z něj vyplývá, že zodpovědnost a rozhodování mají nést a nesou především zastupitelé - konec konců proto se tak jmenují. Rada - to je takový jejich servis a ne skutečná moc ve městě. A za druhé - fakt mám moc práce a už bych to všechno nestíhal. 


690/2006 Rada města Lanškroun projednala žádost (čj. 21625/206/SEK ze dne 07.09.2006) dobrovolného svazku obcí Lanškrounsko o přechodnou finanční výpomoc na překlenutí období mezi zahájením a vyúčtováním projektu Dovolená na Zemské koruně - A máte všude blízko!, doporučuje zastupitelstvu města žádosti vyhovět a ukládá vedoucí finančního odboru zařadit tuto výpomoc do návrhu rozpočtu roku 2007.

- Nevím, nevím. Dovolená na Zemské koruně? Loni jsem na zemské koruně byl a nic tam není - nic tam nestojí. Tak to je možná jenom překlep. O nějakém projektu v regionu by nás určit někdo plnohodnotně informoval. Nebo že by se jednalo o něco jiného? Že by nějaká "trafika"? Ale asi ne. A když - tak je nám vlastně houby po tom o co jde - jedná se přece jenom o přechodnou finanční výpomoc.


696/2006 Rada města Lanškroun bere na vědomí zprávu o kontrole realizace projektu Infrastruktura k revitalizovanému brownfield Pivovar provedenou Centrem pro regionální rozvoj České republiky, informaci (čj. 21423/2006/SEK ze dne 05.09.2006) o finančním plnění stavby a ukládá vedoucí finančního odboru připravit rozpočtovou změnu.

- nevíte někdo o jakou rozpočtovou změnu jde? Že by byly potřeba ještě nějaké peníze? Nebo že by snad přebývaly? To se mi nezdá. Vždyť vše zajisté běželo podle plánu jako vždy. Kontrolní dny probíhaly. Byly brány vrchností na vědomí. Takže vše asi bez závad. A koneckonců - dlažbu máme slavnostně otevřenou, jak psal celostátní deník, tak "vo co de"?

Oprava předchozích závěrů - určitě se mýlím. Peníze určitě nepřebývají. Omluvte mne za zcela scestnou myšlenku. To se ještě v Lanškrouně dlouho nestane. Nevíte tedy někdo o kolik peněz se jedná?


706/2006 Rada města Lanškroun projednala podnět občanského sdružení MůjLanškroun (čj. 18462/2006/SEK ze dne 01.08.206) ke zrušení usnesení zastupitelstva města č. 98/2006 ze dne 21.06.2006 a ke změně jednacího řádu zastupitelstva města Lanškrouna spočívajícího ve zrušení odst. 4 § 6 jednacího řádu a doporučuje zastupitelstvu města:
a) nerušit usnesení č. 98/2006 ze dne 21. 6. 2006
b) změnit § 6 odst. 4 jednacího řádu zastupitelstva města Lanškrouna tak, že nadále bude mít toto znění: "V případě, že některý člen zastupitelstva města nebo občan má zájem o pořízení obrazového nebo zvukového záznamu jednání, je povinen si předem vyžádat v souladu s ust. § 12 občanského zákoníku souhlas všech osob přítomných v jednacím sále s pořízením takového záznamu."

Výklad, který zde tímto činí Rada či možná slovutní právníci města, je bohužel trošku nesprávný. Možná až zavádějící. Přímo až na h.... . *2

Ani rada, ani zastupitelstvo totiž nemá ve své pravomoci cokoliv z toho, co je v návrhu, právo schvalovat.

Dámy a pánové ze zastupitelstva - přečtěte si pořádně příslušné zákony. Třeba alespoň zákon o obcích. Ten Vám jasně říká, co můžete a nemůžete schvalovat. Uvědomte si, že máte právo pouze na to, co Vám tento zákon dovoluje. Nedělejte ze sebe "samozvané soudce" či "ombudsmany". To Vám právně nepřísluší a lidsky jednoduše a prostě nesluší.


713/2006 Rada města v návaznosti na předchozí jednání a již přijatá usnesení doporučuje zastupitelstvu města schválit rozebrání a následnou demolici objektu městské tržnice v ulici 5. května čp. 976, Žichlínské Předměstí s tím, že získané konstrukční prvky budou použity k výstavbě skautských kluboven pro společenskou organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR, střediska ZUBR a DIKOBRAZ Lanškroun, na pozemcích ppč. 3304/2 a ppč. 3304/3 v k. ú. Lanškroun.

- Tak tu tržnici nakonec asi bourat budeme. Určitě ne kvůli pozemkům, jak jsem současné zastupitele podezíral. Určitě to taky není kvůli skautům - rozumnější by bylo jim přece dát peníze na novou střechu než na starou. Takže to musí být jedině kvůli prodělkům tržnice. A s tím souhlasím. To víte - prodělečné věci se musí zrušit. Přece nebudeme doplácet na něco, co slouží tak malému počtu obyvatelstva Lanškrouna. Takže letos je to tržnice, příští rok jak jsem slyšel to bude prý zimák. Ten je totiž taky prodělečný - a prý mnohem, mnohem víc.  Jinak pro zájemce - zítra vychází 2. díl seriálu o tržnici - bude pojat (možná trošku předběžně - ale pro jistotu) jako její parte. Takové poslední rozloučení.



737/2006 Rada města Lanškroun schvaluje vyplacení zálohy na odměnu jednateli společnosti Technické služby Lanškroun, s.r.o. tak, jak je navrženo v příloze čj. 19623/2006/SEK ze dne 14.08.2006.

- To je rozumné. Vyplatit zálohu na odměnu jednateli technických služeb před příchodem zimy. Co kdyby totiž byla zima stejná jako loni. To by byli občané zase naštvaní a mohlo by se stát, že by měl jednatel po žížalkách. Teda po prémiích. Takže proto raději ta záloha v září. Logické. Jen malá rada pro Radu - já osobně bych schválil odměnu ve výši 99% z celkově plánované. Jistota je jistota. Co kdyby se muselo konečné vyúčtování pod tlakem sněhu snížit na nulu? Co by z ní pak jednateli zbylo?


739/2006 Rada města Lanškroun projednala žádost občanského sdružení MůjLanškroun (čj. 21114/2006/SEK ze dne 31.08.2006) o poskytnutí informací a ukládá tajemníkovi poskytnout žadatelům požadované informace.

- Óóóóóóóóóóóóó. Tak tohle mne zase pobavilo. Ale už se mi to jejich rozhodování ve stylu "My sice víme, že musíme podle zákona informace vydat bez jakéhokoliv omezení, ale přesto ..." moc nelíbí. Tedy vůbec. Nemám totiž rád, když někdo ze mě udělá vola. A už vůbec nemám rád, když ho udělá někdo opakovaně. A je přesvědčen, že může.  Připadá mi, že se Rada moc koukala na jeden film z roku 1994 a líbil se ji jeho název "Ještě větší blbec, než jsme doufali". Já jdu proto ve své filmotéce ještě o dvacet let zpět a kontruji italským trhákem - " ...altrimenti ci arrabbiamo." V překladu je u nás ten film znám jako "Jestli se rozlobíme, budeme zlí".

A perlička na závěr: Informaci (pouhopouhý zápis z jednání rady) jsme požadovali poslat e-mailem. Je to logické - email je rychlý a levný. Jak to dopadlo? Samozřejmě, že jsme si pro ni museli dojít na úřad a osobně si ji převzít, podepsat k tomu úřední papír. A protože nejsou lakomí, jeho druhý výtisk nám dali. Asi na památku. Pravděpodobně místo diplomu - ale jinak je pěkný, barevně vytištěný - rád ukážu. A samotná informace? Soubor na CDčku měl 700kb.  Jak říká Hurvínek: "Cháááááááááá, cháááááá".

Pěkný zbytek dne.

Roman Krajči

PS.:

  • Focení, teda pardon, zasedání zastupitelstva začíná zítra (ve středu) v obvyklý čas (16:00) ve velké zasedačce městského úřadu.

 

  • Pro zájemce z řad občanů a sklerotiky z řad zastupitelů - focení je už v 15:30.

 

  • Vzkaz pro případné nově příchozí občany k fungování veřejného zastupitelstva - bagety a kafe dostávají pouze zastupitelé. Takže svačinku a termosku s kávou sebou. Nic víc si sebou neberte - nebo Vám to někdo ukradne. Jsou s tím smutné zkušenosti.

 

  • Jo a ještě - není to přece jen tak úplně poslední zasedání zastupitelstva. Ještě jedno proběhne 5.10.2006 od 19:00 v restauraci Koupaliště. Ale i přesto, že se tam zastupitelé setkají a mohlo by to být považováno za veřejné zasedání, nebudeme z toho tentokrát dělat žádnou kauzu "o nás bez nás". Ne totiž o žádné tajné jednání. To už tady jednou bylo. Budeme benevolentní. Pro jednou to prostě můžeme prominout. Jedná se totiž jen o poslední a přátelské posezení zastupitelstva v této podobě. Takže popřejme jim - dobrou chuť a příjemnou zábavu. Nic víc už od nich letos nečekám.


Vysvětlivky pod poslední čarou:

*1)    no přece vždy ten, kdo má moc.
*2)    HOUBY


Více článků k tématu aneb Kam dál?


Bulvár pro pocestné

Lada Sitová

2 X 2006

Pane Brýdle, mám samozřejmě na mysli příspěvek datovaný o kousek níže "30.9.2006 0:09:53". To si může také každý ověřit. Nemýlila jsem se .... ___ Budete se divit, ale zástupci strany, která si příspěvek nedala, si inzerci nepřáli. A o bezplatné možnosti jste byl nesporně informován i Vy - to nepopíráte. Nevím tedy, v čem by měl být problém. ___ No a moje židle? Nemyslím, že by se pode mnou někdy chvěla. Nezapomeňte, že mne zaměstnává TG Tisk a z jeho strany nikdy žádná připomínka nebyla. ___ Také souhlasím s ukončením diskuse, sama jsem to ostatně už nepřímo navrhla první větou včerejšího popoledního příspěvku.

Hynek Brýdl

1 X 2006

Myslím, že se nemusíme přít o něčem, co si každý může přečíst o pár řádků níže (můj údiv nad možností celostránkové inzerce). Mimochodem nepsal jsem ho před desátou dopoledne, ale deset minut po půlnoci. Tady vidíte, jak je snadné se zmýlit. :-) A co jsem si měl ověřovat? Jestli jsem opravdu udivený? ___ Píšete-li ve Vaší reakci, že si volební strany na neinformovanost nestěžovaly, odráží to přesně Váš postoj k MůjLanškroun. Je-li nespokojen někdo z ML = není nespokojen NIKDO! ____ Informaci o možnostech inzerce jste mohli dát paní Štrauchové, ta je v kontaktu se zástupci všech volebních stran a jejich zmocněnců. Nepředpokládám její neochotu informaci předat. Ostatně volební zákon dává starostovi možnost určit, kde se mohou volební strany bezplatně prezentovat (LL jsou spolufinancovány z veřejných prostředků), pak by nebyl v komunikaci sebemenší zádrhel. Jsem moc zvědavý, co Vám řeknou zástupci té strany, která Vám podklady k inzerci nedala. ___ Vy víte lépe než já, jak to je v LL s cenzurou (pomiňme neověřitelnou autocenzuru). Já o ní mám písemný doklad (začíná: „Nechci aby to vypadalo jako cenzura, ale…“) a oba víme, kdo je onen cenzor. Vzpomeňte také, jak se s Vámi „zachvěla židle“ v souvislosti se senátními volbami. Doporučuji raději tuto diskusi ukončit!!!

Lada Sitová

1 X 2006

Já naopak nepovažuji za vtipný Váš výrok o cenzurovaných Listech. Asi si pod pojmem cenzura představujeme každý něco jiného... Já třeba činnost člověka, který přečte všechny texty a určí, co se "začerní", případně vyhodí úplně. Nikoho takového ale nemáme... ___ Co se týče mé reakce, je jen na Váš psaný text. Máte pravdu, Listy jste neseriózními nazval dříve, než jste mi zavolal - to znamená, že jste si informaci neověřil a svůj soud vystřelil od boku. Váš text sem byl umístěn včera před desátou dopoledne, se mnou jste mluvil po poledni. Má reakce byla hlavně vysvětlením pro ty, kteří by nevěděli, co bylo v Listech uveřejněno, třeba proto, že v La vůbec nebyli a Listy tedy neviděli. (I když Listy 17 jsou už i v pdf na internetu.) __ Jen mimochodem - komu jsme podle Vás měli telefonovat nebo psát??? Myslíte, že máme nějaký seznam volebních stran a jejich zástupců, třeba zmocněnců? Ten nikde zveřejněn nebyl... A oslovit jen někoho? To by seriózní opravdu nebylo!! Kdežto v Listech si tu informaci mohl vyhledat každý...

Hynek Brýdl

1 X 2006

Je velmi vtipné, jak tu analyzujete mé vyjádření, které jsem Vám dal včera v telefonickém rozhovoru. K výše uvedenému článku to sice nepatří, ale dobrá: Váš přístup (z mého pohledu nedostatečné či nefektivní informování) k upozornění na možnost dokoupit si plochu v LL svědčí o špatném ekonomickém uvažování vydavatele. To je důležité zjištění. Zavolat či napsat: „Chcete? Nechcete?“ téměř nic nestojí. Případná objednávka placené (byť levnější) inzerce by byla příjmem vydavatele. Zřejmě je dotace na LL od města příliš vysoká. :-o ___ Nevěřte prosím, že by můj „hlad“ po informacích dokázaly uspokojit cenzurované Listy Lanškrounska. Sebechválu pana starosty, či některých odstupujících zastupitelů si rád přečtu, ale myslím, že mi nic neuteče, když to bude s menším časovým zpožděním.

Lada Sitová

1 X 2006

Myslím, že diskuse je už vzhledem k délce původního článku neúnosně dlouhá... ___ Takže jen k nabídce volební inzerce v LL: kromě Vámi zmíněné poznámky v LL č. 16 vyšlo Oznámení politickým stranám v LL 17 (8. září), strana 9 a opakovaně v LL18 (22. září), strana 14 (celá byla věnovaná volebním názorům, vyšel zde i článek kandidáta MůjLanškrouna pana Hradila). Volební inzerce je nabídkou, kterou strany mohou, ale nemusí využít. Ty půlstrany jsou zdarma a redakci nepřinášejí nic, jen více práce (a větší náklady na tisk, které nejsou kompenzovány vyšší cenou čísla - proto redakce tentokrát nabídla i možnost inzerce větší, stále ale za zvýhodněnou cenu). Je jen a pouze v zájmu stran, aby si možnost inzerce, v Lanškrouně už dlouhodobě zavedenou, pohlídaly. Ostatně, všechny až na jednu reagovaly a na nedostatek informací si nestěžovaly... ___ Poněkud mne překvapilo, že jste nečetl dvoje poslední Listy. Je to v příkrém rozporu s Vámi deklarovanou touhou po informacích. Znamená to mj., že Vám unikly dva díly seriálu reportáží o pivovaru, kompletně odpovědi současných zastupitelů na otázky týkající se končícího volebního období nebo zajímavý alternativní návrh vedení R35, na jehož osud jsem se ptala na zastupitelstvu. ___ Problém je patrně v tom, že čtete až Listy, které Vám přicházejí jako příloha faktury za inzerci. Řešením by mohlo být předplatné...

Hynek Brýdl

30 IX 2006

Paní Sitová, domnívám se, že na většinu Vašich „argumentů“ není třeba reagovat. Jedná se totiž o Vaše (ničím nepodložené) spekulace. 1) Vaše nařčení z úmyslu mylné informace podané ON je velmi blízké těm, které zde tolik kritizujete. Zkuste oslovit pana redaktora Hubeného, možná si bude pamatovat, jak jsme spolu před uveřejněním informaci několikrát dokola přehrávali. ___ 2) Čekal jsem, že informaci o negativním stanovisku pana Kužílka vytáhnete. Ano, vím o tom, že jste ji dostali před jednání ZM v materiálech, přesto, že je již staršího data. Mohu se tomu pousmát (meilem kolovala po LA již dříve), ale nemám nic proti tomu. Snad jen těch zbytečných 21 papírů z našich daní. :-) Problém je v tom, že tazatel zde mylně (zřejmě ovlivněn přesvědčivým vystupováním Lesního Inženýra) uvedl, že dokumenty obsahovaly osobní údaje. Já jsem již tehdy poslal celý „zabavený“ či „zcizený“ dokument na Úřad pro ochranu osobních údajů a ten nepotvrdil, že by zde byly uvedeny osobní údaje. To je zásadní záležitost! ____ 3) Měl bych sto chutí v některých případech z poslední doby podat stížnosti na krajský úřad, či soud, ale předpokládám, že byste byla první, kdo by mě obvinil z předvolebního politizování. Pravděpodobně tak učiním ihned po volbách. 4) Moc nechápu Vaši výhradu, že jsme nevyužili možnost inzerce v LL. Inzerát jsem Vám poslal, jeho přijetí jste potvrdila. Stále vycházím z informace uvedené v LL (pod mým příspěvkem ke sporu Pilný vs. Obrová), že inzerce bude v rozsahu 1/2 str. Další LL jsem bohužel ještě nečetl. Pokud došlo ke změně (píšete o celostránkové inzerci), bohužel se ke mně dosud tato informace nedostala, což považuji ze strany LL za krajně neseriózní. Není přece problém 8 volebních stran oslovit (třeba e-mailem). Rozsah naší inzerce znáte a oficiálně jste nás neupozornila, že je možnost celostránkové inzerce. Zítra Vám, nebo šéfredaktorovi zavolám.

Lada Sitová

29 IX 2006

Pane Krajči, máte pocit, že píšete hlavně o RM. Ale v úvodu jasně zmiňujete: „Těším se na něj (na ZM) ze dvou důvodů. Za prvé - bude společné focení. Stávající zastupitelky a zastupitelé se vyfiknou a udělají si spolu poslední společné foto. A druhá věc, proč se na něj doopravdy těším, je, že se zase poněkud více vyprofilují osobní postoje stávajících zastupitelů - jejich skutečný vztah k moci versus vztah k Lanškrounu.“ Já jsem se na toto zasedání také těšila. Znamenalo pro mne zakončení čtyřleté práce. Víte, před čtyřmi lety jsem stejně jako 20 dalších lidí splnila dvě základní podmínky: nebyl mi lhostejný život v Lanškrouně a voliči si mne vybrali. Celé čtyři roky jsem se snažila rozhodovat se podle názorů, které jsem vyslechla od lidí a podle svého rozumu. Měla jsem dobrý pocit, že se mi to povedlo. A ten mi najednou kazil Váš sžíravý sarkasmus… __ No a za druhé jste se opět opřel do práce mnou řízené komise. Vadí Vám, že Redea s námi konzultovala připravovanou studii. Já vím, asi byste byl radši, aby ji nejdříve konzultovala s Vámi, ale Vy opravdu zatím ještě nemáte žádný mandát a názory, které zde uvádíte, jsou názory jednotlivce, popř. skupiny jeho spřízněných duší. Zato členy komise delegovaly strany, které jsou na základě voleb v zastupitelstvu. ___ Rozdíl mezi Vaším soukromým webem a webem volební strany chápu. Ale jednou jste v čele té kandidátky, takže i na svém webu jste vnímán jako její představitel. Jste totiž zároveň členem toho uskupení, v tom je rozdíl třeba oproti mé osobě. ___ A k těm pozemkům: v tomto městě je zvykem, že když někde chybí kousek pozemku k dorovnání, který je ve vlastnictví města, nedělají se kvůli němu potíže (jde o žádosti lidí, ne o nabídky dávané Radou!)– zamítnutí jsou právě jen v případě, že je tam dlouhodobě plánováno něco jiného (třeba nová komunikace). Zde podle toho, co si pamatuji z té doby, šlo o podobný případ – doplnění prodávaného soukromého pozemku. ___ Pane Brýdle, nechápu, proč Vám vadí, že volební strana VPM nemá web. Zákon tuto povinnost neukládá. Každý dělá reklamu jinak. Vaše volební strana patrně vyhodnotila jako zbytečnou investici celostránkovou inzerci v Listech, my jsme nerozdávali propisky ani balónky a nemáme web. A že nejsme uvedeni jako stranická buňka? Asi to bude tím, že mezi námi je jen jeden člen VPM, ostatní jsou nezávislí (BPP). V tom jsme podobní vaší volební straně, vy tam máte pro změnu jednoho člena SZ. ___ K informacím do ON: Já jsem na červnovém zasedání také byla, žádný záznam jsem si nepřehrávala, ale přesto mi bylo jasné, že je Vaše informace pro ON zkreslená. Občas naivní jsem. Ale ne tak, abych si myslela, že u záležitosti pro Vás naprosto prioritní se jednalo o nechtěný omyl. Vím, jak působí média – to, co lidé čtou poprvé, berou obvykle jako pravdu a případné omluvy už málokdy registrují. Vy to samozřejmě víte taky – a proto jste se zachoval tak, jak jste se zachoval. To je můj osobní názor. __ Co se týká zákonů a jejich výkladu panem Kužílkem: je zajímavé, že se oháníte jen tím názorem, který byl pro Vás příznivý. Zato když p. Kužílek odpověděl p. Krajčimu, že jste v právu nebyl a starosta jednal správně, když Vám zabavil na jednom letošním zasedání ZM materiály určené jen zastupitelům, tuto záležitost jste veřejně nezmínili. A dokonce si pan Krajči i ve článku, ke kterému probíhá diskuse, dovolil impertinenci, že na zasedání hrozí lidem okradení! Mimochodem, Váš informátor z řad zastupitelů Vás již jistě informoval, že jsme právě tuto odpověď měli na stole na tomto jednání. Pro mne to ale nebyla novinka, neboť občas stránku s radami pana Kužílka sleduji. Mám pocit, že spousta tazatelů tam opravdu bojuje s velkými problémy. A že v Lanškrouně jsme na tom proti nim dobře. Nemusíte podávat žaloby na kraj a podobně (pokus byste je podali, určitě bychom už o tom na těchto stránkách četli, ne?).

Hynek Brýdl

29 IX 2006

Paní Sitová, patříte mezi jazykově nejvybavenější lidi v Lanškrouně.
Nemusíme se tedy přít o tom, zda jste vykala panu Krajčimu, nebo zda jste
oslovovala více lidí, tedy volební uskupení. Ze stejného důvodu jsem zde
uvedl, ke které straně jste přešla a napsal něco o ní. _____ Co se týká
"propojení stránek" (z mého pohledu se jedná o rozdělení), tak naše volební strana nese shodný název jako web
pana Krajčiho. Nebudu zastírat, že to JE díky názorové blízkosti. Tedy
kvůli obsahu, nikoliv formě. Roman je vlastníkem domény mujlanskroun.cz a jsme rádi, že nám umožnil prezentovat v ní volební stranu MůjLanškroun, které je i členem. Do svých stránek, jak několikrát uvedl si nenechá mluvit. Má na to plné právo. Nemyslíte? Mimochodem: kde má prezentaci VPM? Na oficiálních stránkách VPM nejste uvedeni ani jako stranická buňka v regionu. _____

Na Vás je sympatické, že často používáte zdravý selský rozum. Kromě toho je však pro dobré rozhodování třeba ctít i určitá pravidla, v tomto případě zejména zákony. Proto považuji Váš argument, který má obhájit omezování práva příjímání informací (že byste se při natáčení nedokázala dostatečně soustředit na rozhodování) nejen za mylný, ale přímo za špatný. Je mi úplně jedno, kolikrát a kde svůj názor zopakujete - zákony tím nezměníte. Použiji-li repliku na vyjádření Lesního Inženýra: Jako zastupitelka jste se zavázala dodržovat zákony této země! (Budete-li zvolena, doporučuji si pro začátek nového volebního období přečíst alespoň Zákon o obcích).

____

K Orlickým
novinám: Ano, udělal jsem chybu, když jsem nesprávně pochopil vyjádření
pana tajemníka. Záznam jsem tehdy použil a několikrát si jej přímo v
kanceláři redakce Orlických novin pro kontrolu přehrál. Za chybu jsem se
omluvil a nevymlouval jsem se (mohl jsem - byla by
to pravda) na špatnou formulaci či artikulaci pana tajemníka. Tiskovou
opravou a omluvou jsem tuto záležitost považoval za uzavřenou, proto jsem
nereagoval na Vaše impertinence. Ostatně ani pan tajemník, ani pan
starosta zřejmě nepovažovali za nutné se v tom babrat. Tady pouze a právě
Vy "vrháte nádoby s fekáliemi". _____
Máte-li ten pocit, že
jsme (Roman a já)proti všem a proti všemu, tak já mám přesně opačný, že cokoliv navrhnu je zamítnuto (i kdyby to bylo třeba, že první den v týdnu je
pondělí). Jestli jste soudná, musíte uznat, že nejen na tomto posledním
jednání ZM byly mé připomínky (až na výjimky - obdobně jako u zastupitelů)
konstruktivní. Dokonce jsem upozorňoval na některé věci, které zastupitelům
"zapomněl" někdo sdělit. Několikrát jsem musel starostu opravit, když
nesprávně řídil zasedání - to i v případě, kdy jsem
upozorňoval na to, že se nejdříve musí hlasovat o návrhu pana Jozi (pro
nás by bylo lepší, aby se o jeho návrhu nehlasovalo). Přestaňte tedy
prosím vytvářet iluzi, že z principu s Romanem kritizujeme vše, co se projednává.
NENÍ TO PRAVDA!

Roman Krajči

29 IX 2006

Paní Sitová. _________Na úvod reaguji na Váš první příspěvek. Z Vámi použitého množného čísla jsem pochopil, že si myslíte, že mnou soukromně vyjadřované názory na město jsou názory a
program volebního sdružení, které nese název tohoto webu. Je to omyl. O svém vztahu ke sdružení jsem již tady psal. Pokusím se Vám to tedy znova vysvětlit – zde, na těchto stránkách já, Roman Krajči a ne volební kandidáti můj Lanškroun, vyjadřuji svoje soukromé názory na věci kolem mne. A ty se, pro Vás asi kupodivu, ne vždy ztotožňují s názory uvnitř kandidátky. Nejsem tedy zde ani jako mluvčí ani jako jiný P.R. za naši kandidátku. Ostatní kolegové – kandidáti jsou s touto mojí individuálností
smířeni. Jestli Vám to teď už není jasné, tak je mi líto - nevím co v této věci víc mohu pro Vás udělat. Pokuste se to pochopit. Já Vaše názory zde prezentované taky neberu jako názory VPM (nebo bych měl?). Jako doplněk - nemám rozhodně pocit že volební strana můjLanškroun je moje strana. Od počátku totiž funguje na bázi demokracie –
různosti názorů a současně většinovém rozhodování. Kdyby to byla moje strana, pak by bylo jinak a nepotřeboval (možná) :)))))) úvodní rozcestník. _________K vašemu druhému příspěvku - pokud jste si nevšimla, celý článek je více méně věnován výstupům z Rady, které (Vase +) nejste součástí. Vzhledem k množství a formě informací, které Rada předkládá občanům, komentuji zde její výstupy svým poněkud osobitým stylem a především stejně jako vždy. Rád v jejím případě dokonce používám
princip „kolektivní viny“ – doufám, že víte proč. Pokud tedy najednou, po téměř roce fungování tohoto webu, máte pocit, že Vás považuji za nesvéprávnou a chci Vás při hlasování v zastupitelstvu svými názory vodit za ručičku, mýlíte se. Pokus o to z mé strany by totiž byl stejně ztracený čas jako pokus změnit sám sebe. Nemám o to zájem.
Kupodivu Vás totiž nadále považuji za jednoho z nejlépe pracujících zastupitelů._________A k poslednímu příspěvku? _________Představte si že vlastníte řadu sousedících pozemků. Rozhodnete se některé z nich prodat. Budete je prodávat před tím, než se definitivně rozhodnete co s pozemky jako
celkem zamýšlíte nebo až potom? Já bych se samozřejmě rozhodoval na základě koncepce – onoho zamyšlení co s nimi se všemi. Pak bych řekl – k ničemu mi nejsou - všechny je budu prodávat. To už je koncepce - takže mohu už teď prodat i část z nich. To je neoddiskutovatelné rozhodnutí, které nikomu neupírám. Bylo přeci stanoveno že všechny prodám. Ale pokud koncepci nemám – pak nic neprodávám. Ani okrajově. Protože co kdyby mi pak nějaký kousek pozemku chyběl na to, co by se tam jednou hodilo. No a já ve svých dedukcích vycházím z toho, že Rada města je moudrá a napřed si řekne – budu tam něco dělat? A pokud má zpracovanou koncepci, která říká že k ničemu jí ten soubor pozemků není, pak může vesele navrhovat prodeje čeho chce, kde chce a kdy chce. Nebo je to snad jinak? Myslíte, že by Rada města schvalovala
prodej něčeho, co se městu může hodit jen tak od pasu? Bez koncepce? Tomu nevěřím. A vy snad taky ne. _________K Šípu. Být novinářem, cítil bych se uražen. Ale jsem jen občan s klávesnicí – takže nic to se mnou nedělá. Víte proč? Protože už dávno před Vašim dnešním příměrem jiní Vaši kolegové – zastupitelé označili tento web za bulvár. Takže jsem zvyklý. Jo a ještě navíc ho proto ze zásady nečtou. Doufám, že si z nich nevezmete příklad._________
A na závěr? Určitě mohu souhlasit s Vámi ve Vašem názoru a doplnit ho – o tom, co bude po volbách, se nerozhoduje zde, na těchto stránkách a v hlavách voličů. Necháme to proto na nich - jsou svéprávní, osmnáct jim bylo a občanku mají taky. Jejich rozhodnutí pak s těžším či lehčím srdcem všichni kandidáti přijmou jako fakt. A těmto stránkám proto ponecháme jejich soukromý charakter - účel, který si myslím plní – jinak, po mém, informovat, jinak po mém, po mém chválit, sem tam provokovat, sem tam znevažovat, sem tam naštvávat a sem tam někoho možná i pobavit.

Lada Sitová

29 IX 2006

Pane Brýdle, moje poznámka byla věnována ladění článku, pod který jsem ji napsala. To, že jsem ji napsala až po zastupitelstvu, má jediný důvod - před ním jsem se věnovala přípravě na jednání anechtěla jsem se od té časově náročné práce zdržovat přesným vymýšlením fomulací. __ Já jsem po přečtení výše uvedeného článku totiž měla pocit, že jsem podle jejího autora součástí skupiny nesvéprávných lidí, které je nutno vodit za ručičku, jinak nic nezvládnou... ___ Jak jsem hlasovala, to jsem zdůvodnila přímo v diskusi na zastupitelstvu. Jsem přesvědčená, že přítomnost kamery působí na chování lidí. Jejich pozornost je nasměrována jinam, více kontrolují jak vypadají, jak se chovají - a ostatní věci stihají méně. A účelem jednání zastupitelstva je projednávání záležitostí města, ne sledování chování zastupitelů... ___ Mimochodem, V y jste mi v diskusi neodpověděl na otázku, proč jste se na záznam z minulého zastupitelstva nepodíval, když jste poskytoval zkreslené informace do Orlických novin o údajích uvedených na tomto jednání tajemníkem (poté jste se omluvil na městských stránkách, že jste je špatně pochopil). Právě to, že jste si ty informace tenkrát neověřil, ač jste k tomu měl možnost, mne vedlo k závěru, že účelem Vámi získávaných informací nebyla touha po pravdě, ale jiné úmysly! ___ Pana Krajčiho spojuji s volební stranou MůjLanškroun úplně stejně jako Vy spojujete mne s volební stranou, za niž kandiduji já. Rozdíl je v tom, že jeho volební strana se jmenuje po stránkách, které založil a rozcestník na ni z těchto stránek také vede, Tím pádem je jeho propojení opravdu očividné. ___Máte pravdu v tom, že nemám v plánu, pokud se znovu dostanu do zastupitelstva, sedět v opozici a jen z principu kritizovat vše, co se bude projednávat. Myslím, že na tom, být s většinou a věci vytvářet (tak, aby byly díky diskusi co nejlepší) nic špatného není. A že i občané si přejí, aby se více pracovalo a méně hádalo. Ovšem předvídat, kteří rozumní lidé tu většinu vytvoří, na to je před volbami trochu brzy. Už proto, že o složení zastupitelstva nerozhudujeme ani Vy a ni já, ale všichni, kteří dorazí k volbám.

Hynek Brýdl

29 IX 2006

Vážená paní Sitová, poměrně nerad s Vámi na tomto webu polemizuji. Je o mně
známo, že jsem přímý a tím bohužel dokáži i spoustu lidí urazit. Několikrát
se mi to "podařilo" i ve Vašem případě a nikdy jsem z toho následně neměl
dobrý pocit. To hlavně z důvodu, že si Vás stále vážím. _____ Nicméně
tentokrát musím reagovat a to jako obvykle bez servítek: Roman Krajči tento
web provozuje zhruba rok a je zřejmé, že nebere "beranidlo do ruky" až v
této poslední, řekněme předvolební, době. Na středečním jednání ZM jsem snad
poměrně srozumitelně uvedl, jaký je rozdíl mezi těmito stránkami a volebním
uskupením MůjLanškroun. Ostatně i Roman to zde několikrát psal a rozdělení
je zřejmé hned na úvodní stránce. Nemohu uvěřit, že byste to nedokázala
pochopit, proto považuji Vaše spojování článku s volební stranou přinejmenším za trapné.
Obzvláště, kandidujete-li za VPM (Volbu pro město), za stranu, která se před
čtyřmi lety, těsně před volbami, vynořila jako blesk z čistého nebe. Teprve po
volbách vyšlo najevo, s jakým účelem strana v Lanškrouně vznikla . I letos
o VPM zatím nikde není slyšet! S kým zřejmě bude chtít být VPM po volbách v
koalici je nasnadě. Je zřejmé, že opět budete chtít být "těmi druhými v
přesile". ____ Za volební stranu MůjLanškroun mohu prohlásit, že jsme
připraveni jednat s každým, kdo bude ochoten osvojit si ZÁKLADNÍ DEMOKRATICKÉ ZÁSADY.
Podle Vašeho středečního hlasování v záležitosti
omezování přijmu informací (pořizování záznamu z veřejného jednání) - tedy
jednoho ze základních občanských práv, musím s politováním konstatovat, že
jste na stejné lodi s lesním inženýrem. - Toto "pojmenování" pana starosty
Košťála používám záměrně, když charakterizoval na jednání ZM pana
Oldřicha Kužílka , jako stavebního inženýra a divadelníka. (Pozn.: Ing. Mgr. O.
Kužílek je poradce Senátu Parlamentu ČR pro otevřenost veřejné správy,
spoluautor zákona o svobodném přístupu k informacím - této problematice se
věnuje trvale, přednáší, publikuje, dříve jako poslanec za ODA byl
místopředsedou Branně bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu
ČR.) Předpokládám, že pan Košťál moc dobře ví, proč se snaží váženost osoby
pana Kužílka snižovat! Jména Košťál (Martin) a Brýdl (Hynek) ve "vyšších
kruzích" nikomu nic neřeknou. U osoby pana Kužílka je tomu jinak. Je smutné,
že "právní názor" pana starosty má pro většinu lanškrounských zastupitelů
větší váhu než názor předního českého odborníka a dokonce i než písemné
stanovisko Odboru dozoru a kontroly Ministerstva vnitra. Nicméně to krásně
znázorňuje stav, jaký dnes vládne "uvnitř hradu".

Lada Sitová

28 IX 2006

Tak mi připadá, že jste se rozhodli dobýt hrad, na kterém sedí „vrchnost“. Pořídili jste si na to železem pobité beranidlo a útok podporujete metáním všeho, co je po ruce, dovnitř „nepřátelských hradeb“. (Ve středověku byly v takových případech velmi oblíbeným „střelivem“ i nádoby s fekáliemi.) ___ Jenže my žijeme v 21. století a blížící se volby znamenají, že brána je otevřena dokořán. ___ Co uděláte, až jí s rozběhem a beranidlem v rukou proletíte? Přistanete uprostřed nádvoří a okolo se seběhnou lidé, kteří se dovnitř dostali civilizovaným způsobem. Schováte beranidlo za zády a budete se tvářit, že držíte párátko na zuby? (To vám asi po tom způsobu vstupu nikdo neuvěří.) Nebo se i uvnitř rozhodnete bojovat "proti všem"? (Je pravděpodobné, že nebudete v přesile vy, ale ti druzí.) Nejsou to moc růžové vyhlídky...

Tomáš Janouch

26 IX 2006

A kolik si město za ony radou posvěcené informace účtovalo?


vydává: roman fantozzi krajči • vychází v nákladu minimálně 10.000.000 výtisků • všechna práva vyhrazena
sazba a programování: schembera.cz • tisk: grafické studio 555 • kontakt: info@romankrajci.cz